Retourbeleid
Wat mag ik retourneren?
- Producten die je via deze webwinkel koopt hebben slechts een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. (De vegetatie van de sedummatten en sedumcassettes is een biologisch product en daarom kunnen wij deze producten helaas niet terugnemen. Denk hier dus goed over na voor je aankoop!)
- In overleg kunnen alleen ‘houdbare producten zoals bijvoorbeeld bolroosters en bladvangers geretourneerd worden. Retourproducten dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen:
-
- Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten bij het retourneren van een product;
- Heb je al betaald? Dan krijg je je geld zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Dit kan alleen als het product is ontvangen door de webwinkel of als je bewijs hebt van de volledige terugzending. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode, tenzij je instemt met een andere;
- Als het product beschadigt raakt door onzorgvuldig gebruik, ben je zelf aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering;
- Je bent niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als sedumdakgemak je vóór de aankoop niet alle verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft gegeven.
Hoe werkt het retourneren?
-
Je hebt 14 dagen de tijd om je aankoop zonder opgave van reden te annuleren. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens deze periode mag je het product bekijken en beoordelen, maar zorg ervoor dat je er voorzichtig mee omgaat en de verpakking intact laat.
-
Wil je het retourneren? Laat binnen 14 dagen weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, bijvoorbeeld via e-mail of een formulier. Daarna heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Stuur het, inclusief toebehoren en indien mogelijk in de originele verpakking, terug volgens de instructies van de verkoper. Bewaar je verzendbewijs als bewijs.
- Als je niet binnen deze termijnen handelt, blijft de aankoop definitief.
Hoe meld ik een retourzending aan?
- Het beste kun je ons even bellen dan bespreken wij de mogelijkheden. Buiten kantoortijden kun je gebruik maken van het formulier op onze contactpagina.